söndag 21 oktober 2007

AKTIV DAG

I går kväll såg jag spöken, demoner, gastar, troll och mylingar
De lockades av tystnaden

Några vilsegångna tankar långt bort, förmedlade genom etern
och därefter
Tystnad

I mitt huvud smlades alla upptänkliga varelser
för att tillsammans göra sitt bästa för att krossa all framtidstro
under sina dansande fötter

Ett litet pip i telefonen skrämde iväg hela skocken
En enkel förklaring på varför kontakten brutits.
Lugnet och harmonin återställdes

Tänk att jag skall ha så svårt att hålla demonerna ute

Jag vet ju att jag kan lita på fullt o fast på min längtan

Jag kommer att lära mig
Det GÅR att lära gamla hundar sitta.


Vattenläckan är hittad och åtgärdad
Ingen större skada, men det tar tid att få allt torrt.


Det mesta av dagen har jag tillbringat vid kolmilan
Det är 6 veckor sedan den släcktes och idag skulle den öppnas.

Först bort med all jort som lagts på
för att hindra syret att komma in

Kolet siktas för att få bort
jord sten okolad ved mm

Det kol som är tillräckligt svalt
packas i påsar
Under dagen serverades först ärtsoppa och punch
och lite senare även en kaffetår

Det blev några hundra påsar björkkol
samt några påsar tallkol från tjärdalen

Det är bra med sådana här dagar
De går fort och väntan och grubblerierna håller sig lugna

Dags att ladda inför den nya veckan
Ännu en dag närmare målet

Hefaistos

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ler*
*ler jätte stort*
LER så huvudet nästan går itu.
Ser in i framtiden.
Ser nygamla vänner.
Känner igen.
Ler ännu en stund

Anonym sa...

Hej
Vart har du tagit vägen?
Är ju evigheter sedan.
Hänt något?

Hoppad du vill komma igång igen

/Bosse