lördag 20 oktober 2007

LUGNET BÖRJAR LÄGGA SIG

Gårdagens eftermiddag vill jag helst glömma
En demonisk hand penetrerade mitt bröst

Den pressade ihop mina lungor och gjorde det mycket svårt att andas
Den grävde i mitt inre tills den hittade hjärtat

Den kramade och klämde och vred runt
Den åsamkade våldsamma känslomässiga plågor.

Vid varje plats jag passerade som hade minsta anknytning till min längtan
så borrade handen in sina långa klor ihjärtats vävnader och fick mig att skrika högt

I höjd men Norrköping släppte den äntligen sitt djävulska grepp
Jag kunde sedan fortsätta någorlunda sansad

Tröttheten efter denna tortyr lindade in mig i ett töcken
Tankarna drog iväg med mig och gjorde mig tidvis helt vilse

Kvällen blev ganska bra tack vare att jag hämtade sonen
och slapp därmed att komma hem till ett tomt hus.

Fick några underbara minuter i telefon
Somnade sedan tidigt totalt utmattad

Blev väckt någon timme senare av ett SMS
Målet för min längtan önskade mig en god natt
och jag somnade om med ett leende

Hefaistos

Inga kommentarer: