fredag 19 oktober 2007

HEMRESA I SVART

Några underbara dagar är över
Det har gått osannolikt fort
Denna fantastiska tillvaro har stillat min enorma längtan för en tid
Gett mig närhet, beröring och ett universum av kärlek
Den har även bjudit på ett par härliga människor som jag nu räknar in i min bekantskapskrets
Ett stort tack till er för ett möte som blev en upplevelse
Jag har så oändligt mycket att vara tacksam för under dessa dagar
Dock har jag svårt att i skrivandes stund uppskatta det
Det svävar ett kolsvart moln över mig och
Demoner, orcher och troll sitter och hånler åt mig på dess kant.
Avskedet på stationen var fruktansvärt svårt
Att sätta sig i den tomma bilen på parkeringen var ett rent helvete.
Hann inte stänga dörren innan omvärlden försvann i ett tårdrängt töcken
Kärlekens glödande eldklot hade plötsligt blivit fientligt
Det åt sig in i mitt bröst och roterade sakta
medan det sakta malde sönder all livsmening
Klotet krossade på några minuter allt vad som byggts upp under de senaste dagarna.
Under förtvivlade rop och med tårarna forsande nedför kinderna
kände jag själva livet pulveriseras
Kärleken är skoningslös när man tvingas avstå
från den som skänker mening åt ens liv.
Just nu har jag suttit en stund vid det bord
där det för några dagar sedan serverades frukost.
Tillåtit att sorgen fått utlopp
Och därefter börjat kunna tänka på allt underbart som hänt.
Många tunga tankar återstår
Inte minst den djävulska smärtan som kommer att vara en del av livet
Den är hemsk att se
Men den skrämmer inte bort mig
Hjälps man åt så går det lite lättare att klara av
den här resan som brukar kallas "livet"
Jag skall nu fortsätta resan söderut
och sänder ett stort tack till en speciell person för underbara dagar
Dessutom ett "på återseende"
till mina nya bekantskaper
Hefaistos

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår och känner med dig, vet vad du går igenom.

Ta väl hand om dig och ha nu en skön helg !

På återseende ;-)

Anonym sa...

Det gamla talesättet...
När det är som mörkast om natten vänder det om mot dag.. Det stämmer faktiskt. Visst kan allt kännas mörkt men det finns en framtid och en ljus sådan.
Sen kan tiden i sig vara en demon.

kram
Xena