lördag 20 oktober 2007

TILLBAKA PÅ BANAN

Om man läst de tidigare inläggen här så skulle man kunna tro att
all olycka drabbat mig under hemresan från hufudstaden

Så är det naturligtvis inte
Lite skit lurpassade på mig här hemma

Vaknade strax före fem i morse
och hörde konstiga ljud i köket

När jag kom dit och tände ljuset såg jag att det regnade
INNE !

Ett stilla droppand från ett flertal ställen i taket
Vattenläcka.....fattades bara det.

Hade någon kommit förbi i det ögonblicket med en enda krona
så hade jag sålt huset

Stängde av huvudkranen och cirkulationspumpen
Placerade ut några pyttsar på strategiska ställen....och gick och lade mig

Srax efter sju tittade sonen in och undrade om det inte var meningen att
det där som droppade från taket skulle hamna I pyttsarna

Dagen har resulterat i ett uppbrutet toalettgolv på övervåningen
Ett sprucket avloppsrör var boven

Har nu gjort ett tätningsförsök med "kemisk metall".
Väntar just nu på att den skall härda

Ser det ut att fungera så skall röret även lindas med
självvulkaniserande gummitejp......

Allt detta är inte enbart negativt.
Det har hållit mig sysselsatt under dagen.

Visst har tankar, saknad och djup förtvivlan varit närvarande
men dagen har flutit på relativt bra

Nu i kväll fick jag ett av de där speciella telefonsamtalen som
alltid får mitt inre i harmoni och som får mig att återigen se ljust på livet

Det som sades gav mig nytt hopp
En liten gryningsrand vid horisonten

Det framfördes dessutom som en lycklig självklarhet
Ett mål i fjärran som inte ligger mer än en kvarts evighet bort

Från att ha varit inriktad på att ägna livet åt katakombforskning
så är jag åter uppe i ljuset.
Tillbaka på banan.

Hefaistos

PS
Funderar på att byta namn
DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det konstigt att husproblemen alltid kommer i klump. Om någonting strular kan man ju ge sej på att det kommer att hända något mer inom en snar framtid.

Schysst av huset att vänta tills du kom tillbaka...;)

Anonym sa...

Hej. Såg din kommentar hos Tierra och tyckte om den. Funderade på vem du är och traskade hit.
Fan vad jobbigt det är när man aldrig kommer till det där hålet i staketet utan måste göra hela jobbet själv.Ok om jag traskar runt lite här och läser dina funderingar? / Borthy