onsdag 10 oktober 2007

ETT LYCKAT MISSTAG


Hela dagen har jag haft för mig att det varit Tisdag
Inte förrän kl 19 rycktes jag ur denna villfarelse

En god vän ringde och undrade var jag höll hus.
-Det är Onsdag idag, sa han

Detta innebar att jag var på helt fel plats
Onsdagskvällarna är vikta för arbete i smedjan.

När jag anlände fick jag utstå en del råa men brutala kommentarer
Men det får man stå ut med.
Är man vimsig så är man.

Jag har länge saknat en spiskrok till vedspisen i köket
Så därför valde jag ut en lämplig järnbit

Värmde och formade sedan det glödande järnet
med hjälp av hammare och städ

Smedens arbete är inte alls så brutalt som det kan verka
Det mjuka järnet måste behandlas lika försiktigt som en kvinna

Både kvinnan och järnet gömmer oändliga möjligheter
Med hjälp av ömhet och respekt kan man få åtnjuta deras skönhet

Hefaistos

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gå inte på det...
Kram
XENA

Anonym sa...

Tur att det var fel åt rätt håll iallafall - nu blir ju veckan en dag kortare...;)

**MY LIFE** sa...

Du är en rackarns bra smed redan.
Detta är helt klart ngt för dig..
Förresten...
Countdown..
Ha det gott
XENA

Rollx sa...

Det skall bli inressant att se, vad du härnäst trollar fram i din smedja.