tisdag 9 oktober 2007

DAGS ATT VÄNDA

I kväll har jag tagit mig vatten över huvudet
Har nämligen varit med sonen i badhuset

500 meter blev det innan jag klev upp ur vattnet på darrande ben.
Det är skrämmande vilken dålig kondition jag befinner mig i

Hoppas kunna simma minst en gång i veckan
I kombination med lite sundare föda borde detta göra nytta

En speciell person berättade om sina förändrade vanor
Jag ser det lite som en utmaning.

Såg till min fasa att vågen stannade på 94,2 kg idag
Här gäller det att vända skutan innan den kraschar mot 100-väggen.

********* ************ ************** ************

Att ha vänner som hyser mörka tankar är sorgligt
Ju närmare vän, desto värre är det.

Man vill så gärna göra något konkret
Sprida lite ljus i mörkret

Men jag vet inte med säkerhet vad orsaken är
Är jag en del av den....?
Är det jag som ÄR orsaken?

Vad jag däremot vet är att

Jag vill göra allt som står i min makt för att vända mörker till ljus.

2 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Vi kan kämpa tillsammans.
Hålla koll på våra framsteg och stötta när det tar emot.
Finns för dig.

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg.
Jag diskuterade läsläxan med fröken men hon stod på sej.
Nästa bok ska vi nog läsa ett par sidor i varje dag istället.

Jag har läst lite i din blogg. Blir alldeles stum när jag läser om din sons mamma! Hur kan man göra så???