onsdag 19 september 2007

En bra dag

Ännu en dag på jobbet som går som en dans.
Inte svårt att när man har en underbar danspartner

Efter jobbet blev jag hämtad av kusin för resa till hemlig ort
Den gick först till Värnamo och därefter nästan till Alvesta.

I en liten by skulle hämtas en kamera och sedan hem
Men på vägen passerade vi skylten mot Ohs.

Dit måste vi, sa vi
och svängde in.

Det som lockade var naturligtvis den smalspåriga järnvägen
som går mellan Ohs och Bor

Gick omkring och tittade på denna riktiga järnväg i miniformat

I mina tankar var vi tre.

Till sommaren hoppas jag vi skall kunna åka
alla tre

När jag kom hem öppnade jag datorn för att se om någon speciell var online
någon var på väg i samma stund

Känns bra att få en pratstund på kvällen
Hoppas man kommer att tycka det även i en avlägsen framtid.
Jag tror faktiskt det

God natt
Hefaistos.












1 kommentar:

Anonym sa...

Precis sånt som JAG tycker om ju...
Spontana upptåg och även gamla TÅG
*fniss*
För att inte tala om BILAR.
En Mustang skulle inte göra ont att äga till exempel. Men jag vill inte köpa en som är helt i ordning.
Det skulle jag vilja göra tillsammans med mitt livs kärlek.
Vet att jag är lite knäpp men sån är jag...
Ha en fin fredags em och kväll

**XENA**