måndag 24 september 2007

ÖMSOM ETTER ÖMSOM VIN

Redan innan jag öppnade ögonen
kände jag en molande värk bakom pannbenet
Ingen bra start

Men så snart tankarna kom igång
blev det ännu värre
Jag kom ihåg vad jag insett

Kom ihåg händelser och platser
som jag helst velat glömma
men som nu plågar mig med våldsam styrka

Ännu en sak jag måste igenom för att kunna rensa ut
kasta bort och förgöra så långt det är möjligt
för att slippa dessa spöken i framtiden

Inte ens änglarösten förmådde helt
att jaga undan skammkänslorna
Inte med en gång

I längden kan dock inga tunga kännslor
stå emot denna röst
Den lockar alltid fram välbefinnande och glädje

Detta trots att den var sjuk
och dessutom en tilltagande huvudvärk
Man känner sig hopplöst maktlös när man är för långt bort för hjälp

Mycket positivt var det att framtidens medhjälpare gav sitt jakande
och att framtiden även fick tag i tillfällig bostad
Det ser mycket hoppfullt ut.


På kvällen sa jag NEJ
Det var X:et som ringde och berättade att sonens hund hade skadat sig.
Hon ville att jag skulle köra in hunden till vetrinären
Jag sa Nej.
Hon lämnade då telefonen till sonen som även han bad mig köra
Jag sa: Nej, du väljer att bo hos mamma och då får du ta konsekvenserna av det.
Det är mamma som får köra in hunden och dig.
Han blev säkert inte glad.

Jag vet att det hela gick ut på att jag skulle betala vetrinärkostnaderna.
Har varit med om det förr.
Hon är väldigt snabb att tala om att hon står som
registrerad ägare för hunden, så hon bestämmer över den.

Nu fick hon även betala för den.

Trött på att vara mjölkko
God natt

Tankar ur huvudet på
Hefaistos

2 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Kanske ngn som läser din blogg tycker du är grym mot hunden.
MEN då ska de veta att hunden kommer säkert få sin vård. Det var nog precis som du själv sa bara ännu ett sätt att själv slippa stå för notan
Du har nog själv med enorma hål att
stoppa penningarna i. Tänker på renoveringen av huset osv.

Stå på dig annars gör ngn annan det.

Sonen kanske blev sur en stund men han kommer förstå.

XENA

**MY LIFE** sa...

Kommer insmygandes här med en näsduk för näsa o mun så jag inte ska smitta dig med mina förkylningsbaskilusker..
**haha funkar det ordet i alfapet**

Hoppas du inte är helt slut efter en jobbig dag..

**XENA**