tisdag 18 september 2007

Ännu en dag närmare målet

En hektisk dag på jobbet
Så illa att jag inte klarade av att samtidigt samtala med en älskad vän.

En vän som skrev ett brev
Ett brev med så mycket känsla att varje bokstav tycktes vibrera.

Orden trängde mjukt in i mitt inre
och fyllde mig med värme glädje och lycka

Till slut blev det mer än jag klarade
Tårar av beundran, tillgivenhet och kärlek fyllde mina ögon

Hennes förmåga att beröra mig med ord är unik
Liksom hela hennes väsen.


Sonen ringde innan jag hunnit från jobbet
Han var mäkta irriterad på sin mor som höll på att skriva till försäkringsbolaget för att få ut pengar för de skador sonen fick vid mopedolyckan i somras
Han, liksom jag vet att han inte kommer att få ut ett öre av eventuella pengar. Dem tar hans mor hand om.
Han och hunden kom ner och pratade en bra stund.
Därmed blev det för sent att skaffa ny sågklinga.
Började riva dörrkarm istället samtidigt som jag konstaterade att jag kanske borde måla köksluckorna istället
Har gjort lite målningsexperimentTyck gärna


Slänger med en annan bild här ocksåMåste i säng. Orkar inte skicka på annat sätt nu

God natt
Hefaistos

1 kommentar:

**MY LIFE** sa...

Du är allt duktigt du..*LER*
Gillade handtagen skarpt i ditt kök.
Fick många tankar.. Vet ngt som skulle passa så innerligt bra där.
Nyfiken?
Det får du fortsätta vara ett tag till.. *fniss*
Kämpa på så är målet snart ännu närmare..
Kram
XENA