torsdag 27 september 2007

TRÖGSAMHET

Ibland är man (jag) mer än lovligt trög
Och det värsta av allt
Det går inte att göra något åt det

Att styra åsikter åt ett nytt håll kan vara
värre än att vända en oljetanker
Fördelen med fartyget är att det lyder roder

Liten tuva stjälper ofta stort lass
så sant så
Men jag är lyckligt lottad

Det finns någon som har vett och kurage att säga ifrån
Till och med ilskna till
över denna imbecilla dumhet

Tack vare detta har förståndet återvänt
Jag har vänt och vridit otaliga gånger
och så småningom bröt jag igenom vallen

Insikten strömmade som en varm flod igenom mig
Allt stod klart, och det bästa av allt
Det kändes bra

Blev inte trodd, inte helt men det kommer nog
Jag kan utan svårighet erkänna att jag har haft fel
Att vägen dit kan vara mycket lång är en annan historia

När du väl fått mig att inse på allvar
Då kan du räkna med ett
fullständigt och helhjärtat stöd


Nytänkande motionerar hjärnan
Hefaistos
glad pennförare




1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar en förkyld hälsning. Kryper ner i soffan en sväng igen.

kramiz
XENA