söndag 16 september 2007

Söndag kväll

Middagen var synnerligen lyckad.
En underbar fläskfilegryta med svamp, timjan och tranbär.

Därtill en glad och avspänd stämning
Många skratt och en mångfald samtalsämnen.

Det var dock skönt att maten var avklara
d
då samtalet gled in på mördarsniglarnas framfart.

De ingående beskrivningarna av dessa små kelgrisars framfart
befrämjar inte direkt aptiten.

Speciellt inte metoderna för att decimera antalet
Avklppta huvuden som kryper iväg etc.


Väl hemkommen blev det en uppröjning i köket.
Det samlar sig lätt saker på bänken.
Konstigt.

Efter en stund hör jag ett svagt gnyende utanför dörren.
Det är sonens hund som kommit.

Snart kommer även sonen.
Skall hämta gympakläder som ligger i min bil.

Han blir kvar i nästan en timme
Pratar o pratar o berättar och pratar.

Är så roligt att han gör detta hos mig
Vanligtvis är säger han inte mer än absolut nödvändigt.

Han berättade bland annat om hur dom lever hos hans mor.
Enligt hans beskrivning är det närmast att likna vid en soptipp.

Smala gångar åt olika håll i huset mellan uppstaplade saker
Städning måste vara en omöjlighet

Sonen lever mesta möjliga tid i sitt rum på övervåningen
Tur han har sin dator, sin hund och sin flickvän.


I morgon är det måndag
Är inte ett dugg ledsen för det

Har ett jobb jag stortrivs med
Och möjlighet till en kontakt jag trivs ännu bättre med

Den djupaste förtvivlan kan vändas till jublande glädje
genom en enkel telefonsignal från en älskad vän.


Önskar er en god natt
Hefaistos

1 kommentar:

Anonym sa...

en sån dag hade jag kunnat önska.
fina voffen med på bild..
Kanske kunde bli vän med min

XENA