lördag 15 september 2007

En resa bakåt som för framåt

Första halvan av den gångna natten satt jag vid kolmilan.

Hon skötte sig exemplariskt under hela mitt vaktpass.
Hon är i stort sett färdig, och har krympt rejält under den vecka hon har varit igång.

Då mörkret föll kom tankarna.
Tankarna på det sällskap jag längtade efter.

Dragspelets toner fyllde den mörka skogen,
och i tanken var jag inte längre ensam.



Idag var jag i rollspelsföreningens medeltidsby.

Under sommaren har vi byggt en smedja.
Den är så pass färdig att man kan bo i den.

Ässja med bälg är också på plats
liksom hammare och städ
Före sommaren nästa år skall inredningen förbättras
med bl.a loft och möbler.

Ser mycket fram emot rollspelen nästa sommar.
Det finns en stor anledning till det.

Att lära känna medeltiden kan betyda en betydligt ljusare framtid.
Ibland måste man gå tillbaka för att man skall få en lycklig resa frammåt


Önskar eventuella besökare en god natt.

Hefaistos


Inga kommentarer: