måndag 17 september 2007

Glimtar från dagen

En härlig måndag blev det.
Lite annorlunda på jobbet eftersom Kent har semester och jag därför kör utlastningstrucken.
Det är kul med variation i arbetet

Tack och lov för handsfree.
Denna lilla sladdstump som gör att man kan ha en prinsessa i örat och ändå sköta sitt jobb.

Bekymmer skingras och
idag sprack även molntäcket upp då den underbara rösten nådde mitt öra.

Denna röst bär mig genom dagen
Fyller mig med energi och glädje.
Ger min tillvaro mening.


Efter jobbet Tog jag tag i det här med lister i köket.
Det där som så lätt aldrig blir av

Nu är åtminstone ena fönstret klart.
Inte illa med tanke på upptäkten att gersågen i stort sett saknar tänder.
Inte konstigt att det gick lätt att såga.

Fick sedan för mig att jag skulle bära upp en säng på övervåningen.
Ingen bra idé.

Skall man göra något bör man vara överens.
Det var vi inte.........sängen o jag.

Den vägrar envist att ta sig upp för trappan
Lyckas ta spjärn på alla upptänkliga ställen

Nu har jag gett upp för idag.
Sängen får stå i trappan och skämmas hela natten.

Tar tacksamt emot tips på hur fanken man får upp tingesten
när trappan är för smal.

Visst sägs det att det skall det vara trångt
men det här är snudd på löjligt

Hefaistos

1 kommentar:

**MY LIFE** sa...

Oh va duktig du är. Det blir ju jätte fint hemma hos dig..
Sängen..Hmmm..
Ja du får nog, även om det bär emot, skaffa en som kan hjälpa dig.
Sen borde det gå att få in den balkongvägen. Det går ju tyvärr inte att banta en säng.

Håller med dig.. Handsfree är en underbar uppfinning.. Den är som en livlina för mig. Som en navelsträng som ger mig näring varje dag :)

Ha en fin dag, och du..
Akta ryggen. Vill inte du ska pajja den.. Ring ngn av alla dem som du brukar hjälpa och be om en tjänst för egen del..
Kram
XENA