söndag 16 september 2007

Idag är jag lat

Ingen väckarklocka
Sov tills jag vaknade

Som så många gånger förr vaknade jag inte ensam.
De få sekunderna i gränslandet mellan sömn och vakenhet är underbara.

Min hand söker efter värmen.
Finner den inte

Ensamheten lägger sina k
alla armar om mig.
En ny dag har börjat.

Jag kliver upp och tittar ut
Jämngrått, disigt och ett lätt duggregn

Håller mig nog inomhus idag
Finns ju mycket att pyssla med i ett hus.


Familjemiddag hos mina föräldrar idag
Väldigt roligt...men....

Det är inte hela jag som kommer att vara närvarande
En del av mig kan inte vara närvarande - inte ännu.

Hefaistos

1 kommentar:

**MY LIFE** sa...

Åh ser att jag blir först att lämna en kommentar bland dina eldklot och isflak
Hoppas familjemiddagen blir en succe trots att du saknar ngn där.
Är säker på att denna någon sitter på din axel och viskar kärleksfyllda ord i ditt öra.
Kram till en Gud från en Krigarprinsessa