söndag 23 september 2007

MORGONPROMENAD

Jo, det är faktiskt sant.
Lördagsmorgonen började med strålande sol
och jag beslöt mig för en promenad




Först gick jag upp i skogen
bakom huset och tömde
asklådan från spisen i köket








Sedan bar det iväg.
Gick ut mot vägen
och över densamma




Ner i den gamla grushålan
som sedan många år är
planterad med tall

Här och var går små stigar

mellan de unga träden





Nere på botten av grushålan går en väg.








Intill vägen har man
nyligen grävt en liten damm

Vattnet är alldeles giftgrönt







Lite längre bort ligger gångbron
som skall sättas upp mellan
Ö-ryd och Ulvestorp



I kvarlämnade sandhögar
har det nu blivit
fågelhotell






Kommer så ut på vägen igen.
Vägen som bl.a. går till "Valst"
och sedan vidare mot
Skillingaryd




Ställer mig vid broräcket
Tittar norrut
Åt det hållet finns något speciellt
Något mycket vackert
Något jag längtar efter
Långt bort i framtiden





Slutligen bär stegen hemmåt
längs landsvägen








Där har vi det.
Det jag kallar hem
Det är lite tomt för närvarande
Men jag hoppas och tror att både
Glädje, Värme och Skönhet
kommer att flytta in.
Jag vet att hon finns.
och jag vet var
När det är dags står dörren
vidöppen
och jag tar emot henne med öppna armar









1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att jag fick följa med på dig morgonpromenad.. Det är mysigt välbekanta omgivningar..från förr.
Många minnen av olika slag poppar upp. *LER*

XENA