söndag 30 september 2007

GÅRDAG FÖR FRAMTID

Ibland ger man sig in i saker med tvekan
Man är inte helt säker på att man vill
Man anar att man inte kommer att gilla resultatet.

Ändå känner man att man vill göra det
Känner att man vill få undan de funderingar man bär på
Få svar på viktiga frågor

När man inte finner svaren inom sig själv
måste man söka i vidare kretsar
Även ut i det okända

Där ute kan måste man själv tolka och begrunda informationen
Lång tid har jag ägnat åt detta
Funderat och känt efter

Nu efteråt känner jag mig starkare än på länge
Vet ännu mera tydligt vad jag vill
Och även vem jag vill dela detta med.

Spådomen igår innehöll inte enbart positiva saker
Men mycket kände jag redan till
Dock fanns en del nyheter

Det kommer att krävas arbete
En del fysiskt
Men det svåra arbetet ligger inom en.

Där fanns även mycket glädje
Och med hjälp av den
kommer man att kunna ta sig igenom de tyngre partierna

Den inslagna vägen
har blivit bredare
och jag tänjer på stegen

Även framtidsutsikterna
för mina barn ger mig hopp och glädje.
Även om det kommer att ta tid.

Gårdagen gav mig totalt sett
mycket glädje
på många plan

Möten med många härliga människor
Skratt med gamla vänner
Nygamla bekantskaper


En härlig känsla med föräldrar
bror o svägerska
och härlig miljö.

Visst vet jag vem som borde varit med
Som skulle förhöjt stämningen ytterligare
Men den dagen kommer.


Kramar fulla av glädje
och framtid
till en, för mig. mycket speciell människa

Men även till andra
som kanske läser detta
men inte kan, vill eller har lust att ge dig till känna

Glädjen blir bara större
ju mer man delar med sig av den.

Hefaistos



Inga kommentarer: