torsdag 20 september 2007

GUDOMLIGA TANKAR

Eftersom jag inte har någon speciell tro,
så står det mig fritt att välja mellan olika gudar.
Efter en del sorterande står nu valet mellan tre starka kandidater.

Nokia, Samsung och SonyEricsson.

Valet är näst intill omöjligt eftersom alla tre erbjuder mig samma sak.
En underbar kvinnoröst som kan vara kvittrande glad,
öm och förstående och smekande kärleksfull.

Ryktet säger att rösten även kan vara envis och tjurig,
men det är säkert elakt förtal.

Denna röst som har sin boning i de tre gudarna är föremålet för min dyrkan.
Drömmen för mig är att få vandra vid sidan av röstens källa.

Länge trodde jag att denna källa befann sig i landet Utopia,
men envisa rykten gör gällande att den finns i Nirvana.

Detta är många gånger bättre eftersom Nirvana inte är någon omöjlighet,
även om vägen dit är både krokig och lång.

Hur hyllar man då ett så gudomligt väsen när man väl kommer fram?

Tänkte först att det vore passande att överlämna en skinande vit springare,
men har kommit fram till att gåvan bör spegla mig själv och mina intressen.

Men något i hästväg borde det vara.
En dröm

Kram
Hefaistos

Inga kommentarer: